Regulamin

Regulamin

1. Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez EXPERT-BUS
Sławomir Szczepaniak, Tomasz Frąk s.c.., z siedzibą w Zagnańska 149A, 25-563 Kielce za
pośrednictwem sklepu internetowego.
2. Dane kontaktowe
EXPERT-BUS Sławomir Szczepaniak, Tomasz Frąk s.c.
Zagnańska 149A, 25-563 Kielce
sklep@expert-bus.pl
tel. 505372604
3. Definicje użyte w regulaminie
1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której
przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje zamówienia w Sklepie
2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego)
4. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.expert-bus.pl , za pośrednictwem którego
klient może w szczególności składać zamówienia
5. Sprzedawca – Expert-Bus S.Szczepaniak, T.Frąk, która jest właścicielem sklepu internetowego
6. Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży za pośrednictwem strony www.expert-bus.pl
7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży,
określające w szczególności rodzaj i liczbę towaru.
8. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w
Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
10. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu
internetowego www.expert-bus.pl
4. Postanowienia ogólne
1. Wszystkie zamówienia przyjmowane przez Sklep realizowane są zgodnie z niniejszym Regulaminem.
2. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników
Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów
urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Warunkiem technicznym wymaganym do zapoznania się z
informacją handlową w Sklepie oraz złożenia zamówienia jest zastosowanie przez Klienta urządzenia
wyposażonego w przeglądarkę internetową z dostępem do Internetu.
3. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem
odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

4. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy,
parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art.
71 Kodeksu Cywilnego.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez
Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez
Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób
trzecich.
6.Przyjmowanie i realizacja zamówień
1.Sklep internetowy www.expertbus.pl, prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
2.Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez stronę internetową Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę, telefonicznie pod numerem podanym na stronie od poniedziałku do piątku w godzinach
8.00 - 18.00, soboty 9.00 - 14.00 lub za pomocą adresu e-mail
sklep@expert-bus.pl . Koszt połączeń telefonicznych jest zgodny z pakietem taryfowym posiadanym
przez Klienta.
Warunkiem realizacji zamówienia, złożonego za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, jest
poprawne i zgodne ze stanem faktycznym wypełnienie formularza rejestracyjnego. Brak prawidłowych
danych może uniemożliwiać realizację Zamówienia.
3.Klient po zarejestrowaniu się i zalogowaniu, składa zamówienie za pomocą opcji „Dodaj do koszyka”, a
następnie postępuje zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
4. W przypadku składania zamówienia za pomocą poczty elektronicznej lub telefonu konieczne jest
dokładne podanie nazwy towaru, jego ilości oraz danych Klienta tj. imienia i nazwiska/nazwy, adresu,
numeru telefonu kontaktowego lub poczty e-mail, numeru NIP oraz informacji o formie zapłaty.
5. Sprzedawca przystępuje do realizacji Zamówienia po otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności
przez Klienta lub po potwierdzeniu zamówienia, w przypadku wyboru opcji „płatności gotówką przy
odbiorze (pobranie)”.
6. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u
dostawców Sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest
informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja
lub anulowanie całości zamówienia).
7. Do każdego zamówienia wystawiany jest Faktura VAT. Dowód sprzedaży dodawany jest wraz z listem
przewozowym do każdej paczki.
7. Dostawa i czas realizacji zamówienia
1. Przy każdym towarze podany jest przewidywany czas realizacji zamówienia. Jest to czas, który upływa
od przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania zamówionych Towarów ze Sklepu, przy czym
uwzględniane są tu tylko dni robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po
skompletowaniu całości.
2. Na całkowity czas realizacji zamówienia składa się:
* czas realizacji zamówienia do momentu nadania przesyłki, który nie powinien przekroczyć 2 dni
roboczych,
* czas dostawy przesyłki do Klienta, który wynosi od. 1 -3 dni roboczych.
3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie
spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.
4. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem kuriera wybranego przez klienta
podczas składania zamówienia, naszym transportem lub osobiście w siedzibie firmy w Kielcach po
wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
8. Ceny towarów i metody płatności
1. Wszystkie ceny Towarów podane na stronie Sklepu są cenami netto.
Podane ceny nie obejmują kosztów przesyłki, które doliczane są do wartości zamówienia.
2. Klient ma możliwość zapłaty ceny:
* gotówką przy odbiorze osobistym zamówienia lub przy odbiorze przesyłki od kuriera ( paczka
pobraniowa )

* przelewem tradycyjnym na numer rachunku bankowego: MBANK
37 1140 2004 0000 3802 7934 3882

9.Odstąpienie od umowy i zwrot Towaru
1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827), w terminie
14 dni od otrzymania zamówionego towaru, Konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podania
przyczyn, wg zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Nie dotyczy
to jednak towarów zamówionych bezpośrednio pod klienta, o czym klient zostanie poinformowany w
momencie składania zamówienia.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej
decyzji w terminie 14 dni od otrzymania towaru, w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną) a następnie odesłać towar niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni na adres: EXPERT-BUS Zagnańska 149A 25-563 KIELCE. Koszt przesyłki zwrotnej
pokrywa kupujący.
3. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane od Klienta płatności,
nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa
odstąpienia od umowy.
4. Zwrot płatności dokonany będzie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w
pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku
Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
5. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy.
6. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
7. Jeśli dostarczony Klientowi Towar nie był zgodny z zamówieniem, prosimy o niezwłoczne
poinformowanie nas o tym fakcie. Tak szybko, jak to możliwe wymienimy Towar na inny, na swój koszt.
Wymiana towaru zostanie dokonana zgodnie z dostępnością produktu w naszym Sklepie. W przypadku
braku dostępności Towaru na wymianę Sklep www.expert-bus.pl zastrzega sobie możliwość zwrotu
środków pieniężnych za zakupione części.
8. W przypadku zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem, Klient ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9. Klient nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym
mowa w ust. 1. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy
Kodeksu Cywilnego.
10. Wymianie i zwrotowi nie podlegają części elektroniczne i elektryczne.
10. Wady fizyczne i prawne towarów (rękojmia)
1. Towary dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały
legalnie wprowadzone na rynek polski. Wszystkie oferowane na stronach Sklepu części przeznaczone są
do montażu w warsztatach specjalistycznych.
2. Sklep odpowiada wobec Klienta za wady fizyczne (niezgodność towaru z umową) i prawne towaru, w
rozumieniu art. 556 i 556.1 Kodeksu cywilnego.
3. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może żądać usunięcia wady, wymiany towaru na wolny od wad, złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy.
4. Sklep rozpatrzy reklamację niezwłocznie jednak nie później niż w terminie do 14 dni od jej otrzymania
( gdyby to nie było możliwe, np. z powodu rozpatrywania reklamacji przez producenta, poinformuje w
tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona). O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Sklep
zawiadomi składającego reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail
podany w reklamacji.
5. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową należy:
• odesłać Towar w oryginalnym opakowaniu na adres EXPERT-BUS Zagnańska 149A 25-563 KIELCE
• określić rodzaj żądania;
• wskazać, na czym według Klienta polega niezgodność towaru z umową;
* podać swoje dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail oraz numer telefonu) lub

skorzystać z formularza
6. Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna towaru zostanie stwierdzona przed upływem 1
roku od dnia wydania towaru oraz 6 miesięcy na części regenerowane.
11. Reklamacje
1.Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży Klient może kierować w
formie pisemnej na adres Sklepu lub na adres poczty elektronicznej.
2. Podstawą do rozpatrzenia reklamacji jakościowej jest potwierdzenie zakupu towaru w naszym Sklepie.
Identyfikacja Kupującego dokonywana jest na podstawie numeru zamówienia lub faktury oraz odesłanie
towaru na adres Sprzedawcy.
3. Prosimy o sprawdzenie przesyłki przy odbiorze. W przypadku stwierdzenia, iż otrzymany Towar
posiada braki, albo też został mechanicznie uszkodzony, prosimy zażądać od kuriera spisania protokołu
szkodowego oraz pozostawienia Państwu jego egzemplarza (ważne, żeby nastąpiło to w dniu dostawy)
oraz o niezwłoczne poinformowanie Sklepu w celu jak najszybszego rozwiązania problemu.
4. Sprzedawca najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do
reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Koszty związane z odesłaniem towaru
reklamowanego Sklep zwraca po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
5. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych
świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie
elektronicznej i przesłana na adres sklep@expert-bus.pl W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien
zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni
rozpatrzy reklamację i udzieli Klientowi odpowiedzi.
6. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt przed podjęciem decyzji o zakupie z naszym Biurem
Obsługi Klienta.
12. Gwarancja
1. Sklep www.expert-bus.pl nie jest producentem towarów.
2. Towary sprzedawane w naszym Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta
Towaru bądź dystrybutora.
3. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja ta jest umieszczona na stronie internetowej
sklepu.
3. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego towaru na warunkach oraz przez
okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Oświadczenie gwarancyjne określa obowiązki gwaranta i
uprawnienia kupującego. Zawiera także informacje niezbędne do wykonania uprawnień z gwarancji.
4. Klient może skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio u producenta towaru,
lub za pośrednictwem Sklepu.
5. Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru niezależnie od
uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na
odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
6. Jeżeli dostarczony produkt nie będzie spełniał wymagań gwarancyjnych, Klient zostanie o tym fakcie
niezwłocznie poinformowany.
7. Gwarancja i rękojmia obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne, nie obejmuje uszkodzeń na
skutek niewłaściwego montażu, w wyniku wypadku, normalnego zużycia eksploatacyjnego oraz
przedwczesnego zużycia na skutek niewłaściwego stanu innych elementów zawieszenia (wahacze,
sworznie, końcówki, tuleje gumowo-stalowe, osłony itp.).
8. Roszczenia z tytułu gwarancji, czy rękojmi dotyczą tylko samego towaru (wymiana na wolny od wad
lub zwrot równowartości) - nie dotyczą kosztów dodatkowych takich jak transport, montaż,demontaż,
badania diagnostyczne etc.
13. Ochrona danych osobowych
1. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych (Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm. t.j.) wyłącznie w celu realizacji złożonego
zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zrealizowania Zamówienia przez
Sprzedawcę.

3. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione zgodnie ze wskazaną
wyżej ustawą, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich nieuczestniczących w realizacji
zamówienia.
4. Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia w
każdym czasie.
14. Postanowienia Końcowe
1. Regulamin określa zasady zakupów w sklepie www.expert-bus.pl . Złożenie zamówienia jest
równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie.
2. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów zawartych między Sprzedawcą, a Klientem
będącym Konsumentem w pierwszej kolejności będą rozstrzygane polubownie. Jeśli jednak nie byłoby to
możliwe, rozstrzyganie ewentualnych sporów zostaje poddane sądom właściwym, zgodnie z
postanowieniami odpowiednich przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
3. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.